mede-eigenaar doet steeds tegen

Jolanda32
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

mede-eigenaar doet steeds tegen

#1 , 24 aug 2017 14:03

Wij hebben een vakantiewoning geërfd aan de kust van mijn overleden vader.
Mijn zuster waar ik al geruime tijd toch wat me in onenigheid leef omdat ze altijd haar wil wil opleggen , doet nu steeds moeilijk.
Ze begint mij echt te pesten.

Eerst wil ze dat de vakantiewoning wordt verkocht, wij plaatsen een verkoopsbericht en ontvangen kandidaat kopers .
Maar omdat mijn zuster vaak in het buitenland zit trekt ze zich er dan niks meer van aan. Na vele kopers te hebben ontvangen wil ze de verkoop dan weer niet laten doorgaan . Even later wil ze hem dan weer wel terug laten doorgaan maar tegen een echt onrealistische prijs. Dan trekt ze het opnieuw in. Ik ben dit echt beu. Komt nog eens bij dat ik het tweedeverblijf onderhoud omdat het anders echt staat te verwaarlozen. Mijn zuster trekt zich er niets van aan. Erger nog ze lacht me uit wanneer ik zeg dat ik dit doe.
Puur pestgedrag.

Nu kan ik wel uit de onverdeeldheid treden , maar ik denk dat dat net haar bedoeling is om mij zover te krijgen dat ik uit de onverdeeldheid treed.
Ze speelt een spelletje met mij daar ben ik zeker van. Heb al vernomen dat haar dochter het tweedeverblijf wel ziet zitten dus .

Ik zou dus liever niet uit de onverdeeldheid treden.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Ik ben het ook beu om steeds voor al dat onderhoud op te draaien en werk in te steken.

Het kan lelijk klinken maar kan ik haar niet op kosten jagen bvb door een externe firma het onderhoud van de tuin te laten doen ?

Ik ben dus echt opzoek naar een oplossing.

Of is het toch beter om uit de onverdeeldheid te treden , maar gaat dit mij niet teveel kosten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5415

#2 , 24 aug 2017 22:00

Je hebt 2 mogelijkheden. Overeenkomen (en kosten delen - ook onroerende voorheffing, toeristenbelasting, onderhoud, ..) tot het goed verkocht is of procederen om uit onverdeeldheid te geraken met alle consequenties vandien : gedwongen verkoop, kosten, ...

Het goed is opgenomen geweest in de successieaangifte zodat je toch een goede indicatie hebt van de reele waarde ?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”