Vredegerecht geweest om vrijgave huurwaarborg

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

Re: Vredegerecht geweest om vrijgave huurwaarborg

#16 , 02 nov 2017 20:09

Beste

Een vrederechter kan slechts bemiddelen als beide partijen opdagen. Als de tegenpartij niet opdaagt zal u moeten dagvaarden en inderdaad eventueel via deurwaarden moeten werken. Kost dit geld? Ja, effectief. Kan u dat terugvorderen? dat valt te bezien. Is het sop de kool waard? Dat zal u moeten uitmaken. Besef dat de wettelijk samenwonende partner normaal ook recht op vruchtgebruik heeft. Desgevallend wordt de helft van uw moeder op uw naam gezet maar geblokkeerd door een vruchtgebruikclausule tot die partner overlijdt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josi
Topic Starter
Berichten: 551

#17 , 03 nov 2017 13:59

Ik heb de verhuurder reeds gedagvaard en hij ging alles regelen,de keer dat hij aanwezig was op het vredegerecht heeft hij dat ook zo tegen de vrederechter gezegd en volgens hem was het document door hem en de wettelijke samenwonende partner ook reeds getekend.Ik moest enkel het document ophalen,zelf tekenen en naar de bank gaan.Waarom hij me toen niet binnen liet weet ik ook niet,het gaat hier wel over tamelijk oudere verhuurders(+90 jaar)
De wettelijke partner heeft reeds lang afstand gedaan van het vruchtgebruik en is daar reeds heel lang verhuisd naar weet ik waar!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#18 , 04 nov 2017 13:58

Als het een bemiddeling is, kan je niets doen zonder aanwezige wederpartij.
Als het een geding is, dan heb je geen aanwezige tegenpartij nodig om een vonnis te bekomen - dat ook uitvoerbaar kan gemaakt worden.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#19 , 21 nov 2017 09:39

Nu donderdag terug naar het vredegerecht en heb geprobeerd om de verhuurder te contacteren zonder gevolg.Ik kan toch moeilijk voor de deur gaan kamperen om hem te pakken te krijgen?Ik heb geen flauw idee hetgeen ik tegen de vrederechter kan zeggen want de laatste keer was ze volgens mij niet goed gezind omdat de zaak niet vordert.Kan de vrederechter er niet voor zorgen dat de verhuurder MOET aanwezig zijn met de getekende documenten?Hij heeft voordien ook tegen haar gezegd dat hij dit in orde ging brengen.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#20 , 21 nov 2017 14:31

U kunt vragen dat de vrederechter een vonnis uitspreekt bij gebrek aan medewerking van de verhuurder, in plaats van dat de zaak terug op de rol geplaatst zou worden.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#21 , 21 nov 2017 17:06

Blijkbaar kan dit niet.De laatste keer zei ze dat ze niets kan doen tot ze de ondertekende documenten(verhuurder,toenmalige partner van mama,dus ook medehuurder en mijn handtekening )heeft.Alles zou volgens de verhuurder getekend zijn,behalve mijn handtekening want ik krijg de kans niet om de papieren in handen te krijgen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”