Erfenis aanvaard of niet?

Barakuda
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erfenis aanvaard of niet?

#1 , 21 aug 2017 20:29

Mijn moeder zou van uit het ziekenhuis naar een rusthuis gaan . In afwachting van een plaatsing in het rusthuis (er werd volop naar een plaats gezocht), zijn we begonnen met het huis leeg te maken. Plotseling verergerde haar toestand en overleed ze.
Omdat we een vermoeden hebben dat zij schulden had willen we de erfenis verwerpen. Kunnen we dit nog doen of wordt het feit dat we begonnen waren met het huis leeg te maken, aanzien als een aanvaarding van de erfenis? Na het overlijden hebben we niets meer aan het huis gedaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 21 aug 2017 21:50

Van wie is dat huis? Is dat, deels of volledig van moeder? Er zijn momenteel maatregelen die toelaten dat men bij overlijden een huurwoning mag ontruimen. onder dat dit een aanvaarding van de erfenis inhoudt. Dit is gedaan om de eigenaar zo vlug mogelijk over zijn eigendom te laten beschikken.
Is het huis van moeder, is er toch een serieus tegoed in de nalatenschap.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Barakuda
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2017 22:26

Het is een huurhuis.

Reclame


Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”