Deblokkering rekening

Berny
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Deblokkering rekening

#1 , 17 aug 2017 22:42

Ik had graag geweten wat er gebeurt als een bankrekening gedeblokkeerd wordt. Is dit nog hetzelfde nummer en op wie zijn naam komt die dan te staan als er 2 erfgenamen zijn ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 aug 2017 08:41

De gelden worden dan overgemaakt op de rekeningen van de erfgenamen, en de geblokkeerde rekening verdwijnt.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 18 aug 2017 21:16

Klopt hebben we ook zo gedaan nieuwe rekening met nieuwe bankkaart op naam van erfgenamen X.
Van daaruit werden alle verdere noodzakelijke betalingen gedaan ... belastingen - verdere kosten woningen en appartement - maar ook bij de verkoop ervan werd alles daarop gestort en in gezamenlijke afspraak gelden overgeschreven naar eigen rekening.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 aug 2017 09:06

Bij het vrijgeven en afsluiten van de rekeningen van mijn overleden moeder, werden door de bank zelf de sommen verdeeld en op de 4 erfgenamen hun persoonlijke rekeningen gestort. (+intresten - was nog in de tijd dat die nog bestonden :) )

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 19 aug 2017 11:30

Is geen evidentie. Er kan een andere verdeling worden toegepast dan de wettelijke, om diverse redenen. Wegens schenkingen, schulden, noem maar op,... Zelfs omdat de familie dat wenst.
Wij kregen steeds de melding : betaal de gelden uit, naargelang de opdracht van de erfgenamen.
Ik hoorde te dikwijls : zet alles op ons moeder haar rekening.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”