Zelfmoord

MarkC
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelfmoord

#1 , 10 aug 2017 10:13

Beste,

de zoon van een bevriend koppel heeft recent zelfmoord gepleegd. Hij had geen relatie of kinderen. Er is qua erfenis geen vastgoed, alleen maar een bankrekening met ongeveer 10.000 Eur op. Geen broer of zus dus qua erfenis gaat alles naar de ouders. Klopt het dat dit 3% is?

Het probleem is dat hij het niet thuis heeft gedaan maar in een hotelkamer...

Buiten het verlies zijn ze dus nu een beetje bezorgd dat het hotel gaat proberen kosten zoals cleanup/ontsmetting/verdorven inkomsten wegens niet kunnen gebruiken van de kamer te verhalen op hun of hun erfenis...
Of diegene van het hotel schoonmaakploeg die hem heeft gevonden voor emotioneel trauma of dergelijke... Ik kan me voorstellen dat die persoon het ook niet makkelijk zal hebben om terug het werk te hervatten, laat staan die kamer ooit nog eens te betreden...
Het zal nooit zoveel zijn als wat de NMBS vraagt als er geen treinen kunnen rijden, maar toch...

Doen ze niet best een aanvaarding "onder voorrecht van boedelbeschrijving". Er is natuurlijk geen inboedel ofzo, maar om af te wachten dat er geen factuur van het hotel van enkele duizenden euro's in de bus valt na een paar maanden...

Mark

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 10 aug 2017 10:24


Doen ze niet best een aanvaarding "onder voorrecht van boedelbeschrijving". Er is natuurlijk geen inboedel ofzo, maar om af te wachten dat er geen factuur van het hotel van enkele duizenden euro's in de bus valt na een paar maanden...

Mark
Indien men geen goed zicht heeft op wat er allemaal nog kan bovenkomen qua schulden/claims is dat zonder meer de veiligste optie.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”