Huis erven

arthurke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Huis erven

#1 , 05 aug 2017 12:48

Ik ben enig kind. Mijn moeder is een aantal jaar geleden gestorven waardoor ik een deel van hun huis erfde. Mijn vader is in het huis blijven wonen tot hij dit jaar gestorven is. Ik zou nu het volledig huis erven. Waarde onder de 200.000euro.
Waar doe ik nu het beste aan, ik bezit zelf geen geld, is het het beste om het huis direct te verkopen? waarmee spaar ik het meeste geld uit? Ik had ook al gelezen om het huis te regelen via een Notaris uit Nederland dit zou financieel aantrekkelijker zijn. Of het huis nog enkele jaren bij te houden?

Graag jullie raad om de juiste beslissing te nemen.

alvast bedankt
mvg Arthurke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 05 aug 2017 12:59

Daar valt niet op te antwoorden want dat hangt van te veel factoren af.
Alleen al voor de evolutie van de vastgoedprijzen in de komende jaren heb je een glazen bol nodig.

Als je onmiddellijk graag over veel geld beschikt voor grote consumptieuitgaven dan moet je vanzelfsprekend verkopen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 05 aug 2017 13:49

Beste, deze zaak regelen via een notaris in Nederland heeft geen zin.
Je kan dit huis behouden en er natuurlijk zelf gaan wonen. Die successierechten dat valt nogal mee : u betaalt 6000 € op de 100.000 € die u nu erft als tweede helft van het huis.
Eens nagaan of het zin heeft het huis te houden. Misschien een lening aangaan voor de successierechten plus evt. verbouwing?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

arthurke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 aug 2017 17:10

Oke bedankt

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”