kan succesie rechten niet betalen

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

kan succesie rechten niet betalen

#1 , 04 aug 2017 20:40

Wat gebeurd er als erfenisontvanger onvoldoende geld heeft om zijn successie rechten te betalen voor erfenis ? Lenen kan niet wegens zijn ouderdom .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 04 aug 2017 22:11

Dan zal er een eigendom zijn vermoed ik?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 04 aug 2017 22:18

Betalen met zijn deel in de erfenis.....of de erfenis verwerpen, dan moet hij er niet meer over nadenken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#4 , 05 aug 2017 09:09

Er is nog eigendom .

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#5 , 05 aug 2017 10:00

Van erfenis betalen ?? Die is er nog niet . Kan nog jaren duren
Denkelijk gaan degene die nu niet betalen (of niet kunnen) nog zware extra gelden moeten betalen .
Misschien probeert de notaris mensen te laten betalen die kunnen, om daarop geen extra interest te laten komen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 05 aug 2017 10:27

De prijs van het te verkopen goed laten zakken help om sneller te verkopen.
Zo heb ik 10 jaar geleden een goede zaak gedaan door een appartement te kunnen kopen, juist tegenover mijn deur. Het was eigendom van een bouwpromotor/verhuurder die plots overleden was, en zo'n 500 appartementen in eigendom had en verhuurde. De zoon erfde alles en moest dus een enorm bedrag aan successie betalen. Om deze tijdig te kunnen betalen heeft hij zeker 100 appartementen moeten te koop stellen, bijna zoals in de grootwarenhuizen als de houdbaarheidsdatum vervalt. (-30 %) De appartementen waren maar 9 jaar oud en goed afgeweekt
Heb een 3 slaapkamerappartement (+ garage) kunnen aankopen aan 151.000 € en het jaar daarop is het erbovenliggende appartement al verkocht aan 225.000 € .
Ik wacht nu nog af om te verkopen, want het is ondertussen goed verhuurd aan een politiecommissaris en brengt goed op.
Als hij de huur opzegt overweeg ik van te verkopen, want de prijzen zijn hier in de buurt nog gestegen :D :D :D

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 05 aug 2017 11:35

Van erfenis betalen ?? Die is er nog niet . Kan nog jaren duren

Men moet enkel betalen als de erfenis openvalt.
Nooit vooraleer men erft.
Laatst gewijzigd door asperger op 05 aug 2017 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

willyboy
Topic Starter
Berichten: 897

#8 , 05 aug 2017 11:44

Goed om te volgen ...zal later meer info geven

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”