Ontvreemden zaken na overlijden

Sophie123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ontvreemden zaken na overlijden

#1 , 03 aug 2017 07:50

Hallo,

Ik wil graag wat advies met betrekking tot het ontvreemden van zaken na het overlijden van iemand.

Mijn oma is een 2tal maand geleden overleden. Ze is in het ziekenhuis overleden waarbij de verpleegsters alle juwelen die mijn oma toen droeg aan een familielid hebben gegeven. Nu wil iedereen de verdeling van de spulletjes van mijn oma op een eerlijke correcte manier laten verlopen. Waaronder ook deze van de juwelen die ze in het ziekenhuis nog droeg.
De persoon die deze toen overhandigd gekregen heeft weigert nu om deze terug te geven. De persoon heeft ondertussen ook reeds een aantal zaken uit het huis van mijn oma ontvreemd. Kan dit zomaar?

Wat kan hieraan gedaan worden? de politie contacteren voor diefstal?

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Laagvlieger
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2017 12:16

Uiteraard klacht indienen ! Persoon die het overhandigde in het ziekenhuis is een belangrijke getuige.....Wat in huis ontvreemd werd zal misschien moeilijker te bewijzen vallen ! Misschien door huiszoeking bij de " dader " ?

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 03 aug 2017 22:57

In de meeste ziekenhuizen en zorgcentra zal men de ontvanger laten aftekenen ... gelet op de juridische problemen die kunnen ontstaan.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”