Bankrekening nummers

kensington
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Bankrekening nummers

#1 , 30 jul 2017 15:18

Vernam via dit forum ( waarvoor dank) dat men via Febelfin een procedure kan opstarten om info te bekomen over de bankinstellingen waarmee de overledene een bankrelatie had gedurende de 3 jaar voor overlijden ( ook deze waar de bankrelatie reeds werd afgesloten voor het overlijden)

Uit lezing van de info op de website van Febelfin blijkt dat men door de banken waarmee er effectief een bankrelatie was enkel een positief antwoord komt. Dit bestaat blijkbaar enkel uit de melding dat er een bankrelatie was met overledene. Zonder opgave van rekeningnummers en dergelijke . Als ik mij dan verder meld bij die bankinstelling : kan ik dan ( natuurlijk mits voorlegging van een attest van erfopvolging) een overzicht bekomen van de rekeningnummers . Zodat ik dan eventueel kan beslissen om een verdere vraag tot afschriften/uittreksels van bepaalde rekeningen te bekomen. Want zonder rekeningnummers kan ik natuurlijk ook geen afschriften vragen /uittreksels bekomen. Hoe kan men de rekeningnummers ( ook deze van de inmiddels afgesloten rekeningen )

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding