onterfd

hoewatwaarom
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

onterfd

#1 , 29 jul 2017 14:56

Beste,

Mijn grootmoeder is zopas overleden. In het testament gaat alles naar haar dochter.

Mijn vader kreeg een woning geschonken en zijn zus kreeg een bouwgrond geschonken. Mijn vader deed afstand van de bouwgrond en zijn zus deed hoogstwaarschijnlijk afstand van de woning. Bij de verdeling eist de zus van mijn vader haar kindsdeel van de woning.

Mijn vader verkocht dit huis en ging ervandoor en stierf 6 jaar geleden.

Aangezien zij afstand deed, kan zij dan nog haar kindsdeel opvragen?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
appartementsgoeroe
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jul 2017 17:03

Alles gaat naar de dochter. Dan is er toch geen verdeling.
Laatst gewijzigd door appartementsgoeroe op 29 jul 2017 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

hoewatwaarom
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jul 2017 17:04

Inderdaad, maar er bestaat nog altijd iets als legitieme portie. Hoe zit dat dan...

Reclame

appartementsgoeroe
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jul 2017 17:23

U kunt als "onterfde" eisen stellen indien u -correct rekening gehouden met wat uw vader kreeg- minder hebt ontvangen als een derde van het globale totaal.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 29 jul 2017 21:44

Beste,

Mijn grootmoeder is zopas overleden. In het testament gaat alles naar haar dochter.

Mijn vader kreeg een woning geschonken en zijn zus kreeg een bouwgrond geschonken. Mijn vader deed afstand van de bouwgrond en zijn zus deed hoogstwaarschijnlijk afstand van de woning. Bij de verdeling eist de zus van mijn vader haar kindsdeel van de woning.

Mijn vader verkocht dit huis en ging ervandoor en stierf 6 jaar geleden.

Aangezien zij afstand deed, kan zij dan nog haar kindsdeel opvragen?

Mvg
Zie mijn opmerkingen in uw andere draad.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”