invullen aangifte van nalatenschap

BobVanConinckxloey
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

invullen aangifte van nalatenschap

#1 , 16 jul 2017 14:29

beste ,
om toch wat te helpen heb ik getracht voor mijn vader de aangifte van nalatenschap in te vullen.
moeder is overleden, vader blijft op het appartement. Ze waren gehuwd onder het stelsel gemeenschap van aanwinsten. Ik ben enig kind.
ik vermoed redelijk mijn best gedaan te hebben maar ik blijf steeds hangen met een paar belangrijke vragen.

1. Ik heb mijn vader als aangever 1 vermeld en mezelf als aangever 2.
Beiden heb ik aangeduid als erfgenaam
-Bij mijn vader heb ik bij het "aandeel in de erfenis" ingevuld: 100% vruchtgebruik.
-Bij mezelf heb ik bij het "aandeel in de erfenis" ingevuld: 1/2 blote eigendom.
ik ben hier echt niet zeker van. Is dit wel juist ingevuld?

2.Op pagina 14 heb ik het appartement ingebracht zoals beschreven in het schattingsverslag.
- Ik heb hier bij de keuze complex onroerend goed het vakje JA aangeduid;
-Bij aandeel in het onroerend goed heb ik 50% ingevuld.
dit is het 2de struikelblok. Heb ik dit juist ingevuld?

alvast hartelijk bedankt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pistons
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2017 16:42

Je kan de Vlaamse Belastingdienst in Aalst contacteren en via hun website een afspraak maken in jouw eigen regio.
Je wordt dan opgebeld om voorgestelde datum en uur van die afspraak te bevestigen.
Succes.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 16 jul 2017 19:09

Ik maak uit uw tekst op dat u enig kind bent. Zodus: uw vader erft 1/1 vruchtgebruik. Uzelf 1/1 blote eigendom. U erft alles uit de nalatenschap in blote eigendom. Vader blijft volle eigenaar van de andere helft.

appartement : complex goed. Ja, indien er tevens bepaald is dat een deel , vb. 125/1000 van de gemene delen in eigendom zijn. Dit moet u in de verklaring verduidelijken.
U vermeldt de waarde van het appartement, met het aandeel van de overledene : 50 %.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”