hoe verweer ik mij bij dagvaarding familierechtbank

Ikke nisse
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

hoe verweer ik mij bij dagvaarding familierechtbank

#1 , 05 jul 2017 08:08

Beste forumlezers,

Inzake de erfenisverdeling van mijn vader zaliger wordt ik gedagvaard voor de familierechtbank om mij te dwingen alsnog akkoord te gaan met de vereffening/ deling zoals huidige (corrupte) notaris heeft uitgewerkt.
zouden jullie me kunnen bijstaan hoe ik officieel hierop reageer?

De verdeling is niet alleen uitgewerkt maar is zelfs al uitgevoerd/uitbetaald (zonder mijn hadtekening) aan de drie andere erfgenamen die reeds een jaar geleden akkoord hebben getekend. Twee hiervan zijn dus nu naar een advocaat gegaan.
hoe meer resultaten ik krijg van mijn huiswerk in deze strijd. Hoe meer bewijsbare onjuistheden er komen bovendrijven.
Zo wordt er een loopje genomen met de gekende rekeningen bij banken en hun inhoud. Onjuiste omzetting vruchtgebruik langstlevende bij afkoop. Onderschatte prijs van de woning. Heling en achterhouden van bezittingen en inboedel. Uitvoering zonder mijn akkoord. Er is hier meer dan ooit sprake van fraude en belangenvermenging van behalve de erfgenamen ook de notaris.
Wanneer ik te rade ging bij een andere notaris, die eerst zeer acuraat leek, heb ik ondanks zijn belofte om dit dossier te bekijken, niets meer gehoord en krijg ik na meerdere pogingen hem te contacteren nog steeds geen reactie.

ik heb het gevoel dat ik beter uit de "verdedigende" rol kan stappen en zelf, dringend, moet opkomen voor mijn rechten;

hopende op nuttige hulp
groet ik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 05 jul 2017 10:17

Als u werd gedagvaard: ga naar een advocaat. Of voer zelf de procedure. Maar indien de tegenpartij een enigzins bekwame advocaat heeft loopt dat zelden goed af wanneer het over een materie gaat die u niet voldoende beheerst, materieel en op procedurevlak..
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jul 2017 22:41

Aangezien het over een zwaar dossier gaat en je gedagvaard wordt, heb je zeer dringend nood aan een goede advocaat. Dit had je beter al lang geleden gedaan. Morgenochtend zou dit om 9 uur het eerste moeten zijn dat je doet.

De notaris kan jou niet dwingen om te tekenen. Op basis van welke rechtsgrond zou dat zijn? Wat wordt er precies gevorderd?
Het enige dat er gevorderd kan worden, is de gerechtelijke uitonverdeeldheidtreding van art. 1209 Gerechtelijk Wetboek. Dan wordt er een andere notaris aangesteld en heel de verdeling zal opnieuw gebeuren. O wee de notaris die uitbetaald heeft zonder jouw akkoord. Dit kan een serieuze aansprakelijkheidsbron zijn voor hem. Ik zou nooit zoiets doen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”