Erfrecht dochter

Truckertje
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Erfrecht dochter

#1 , 24 jun 2017 22:18

Beste mensen
Binnenkort gaat ons huis dat nog mee eigendom is van men ex volledig mijn eigendom worden. Men vraag is nu als ik kom te overlijden gaat men huis dan automatisch naar men dochter die op dit moment 2 jaar is of wat kan ik hier aan doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 24 jun 2017 22:22

Ja, als u slechts één kind hebt dan is uw dochter uw enige erfgenaam.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Truckertje
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jun 2017 22:27

Is mijn enig kind maar door haar jonge leeftijd twijfelde ik hier aan alvast bedankt voor je reactie.

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 24 jun 2017 23:07

Wat hier geantwoord werd is correct. Maar in zo'n situatie moeten we verder denken.
Als u overlijdt, is het huis dus van uw dochter. Maar wie gaat dat voor haar beheren? Haar vader, uw ex? Die zal ook een deel erven als uw dochter zou komen te sterven. Wilt u dat wel?
We hopen dat het nooit zo zal gebeuren, maar ik raad aan toch eens bij een notaris langs te gaan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Truckertje
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jun 2017 23:12

Bedankt voor u reactie ga mij hier zeker verder informeren bij de notaris

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”