erfenis

caroken
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

erfenis

#1 , 22 jun 2017 12:31

beste ,

mijn vader heeft lange tijd op collectieve schuldbemiddeling gestaan , is door de rechtbank schuldvrij verklaard ,
heeft ondertussen zijn loon terug volledig op zijn rekening , bewindvoerder ( advocaat)
houd de erfenis van mijn meter geblokkeerd , hiervoor heeft mijn vader een advocaat genomen om het geld vrij te krijgen is nu ondertussen 6 maand geleden dat de rechter heeft beslist dat mijn vader in staat is om hierover vrij te beschikken , bewindvoerder heeft een verklaring ondertekend op de rechtbank dat hij het geld gaat deblokkeren ,
nu vraag ik mij af hoe lang hij dit nog mag bijhouden want hij stort dit niet door .
heb een vonnis gekregen waarin in staat verdeling van erfenis , voor mij en mijn broer gaat er van de erfenis elk 2500 euro ..
wat mijn vader gaat regelen als de bewindvoerder zijn geld stort ..
maar hoe lang kan hij de bewindvoerder dit nog vast houden is nu 6 maand geleden , en zijn ereloon heeft er afgehouden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 22 jun 2017 14:15

Zonder over het dossier te beschikken is het vrij moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven..
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

caroken
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2017 08:57

Als bewindvoerder op de rechtbank verklaring tekent om het geld te deblokkeren ..
zal daar toch een bepaalde termijn op staan dat hij het moet overmaken

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 23 jun 2017 21:27

Uw advocaat hem laten weten dat de wettelijke intrest zal gevraagd worden zolang het geld niet is overgemaakt.

caroken
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jun 2017 12:31

dank u wel voor de tip

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”