Moeder overleden maar mijn broer is weg met 90% van het geld wat kan ik hier nog aan doen.

gerena
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Moeder overleden maar mijn broer is weg met 90% van het geld wat kan ik hier nog aan doen.

#1 , 07 mei 2017 01:01

Goeiedag,

Ik zal kort uitleggen wat er aan de hand. Recent is mijn moeder overleden en wat blijkt dat er zo goed als niets meer over is op haar rekening.
Heb uiteindelijk ondervonden dat mijn broer iedere maand/week kleine bedragen van haar rekening haalde voor eigen gebruik. Hij had natuurlijk volmacht over de rekening. Hierbij stel ik mij natuurlijk de vraag is dit wel toegelaten en is er enige manier om hier iets aan te doen en wat rechtvaardigheid te brengen in deze situatie.

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 mei 2017 07:20

Als hij de volmacht had en geld afhaalde toen ze nog leefde kan je daar niks aandoen, het geld dat hij afhaalde kon ook voor je moeder zijn , en zij deed met haar geld wat zij wilde.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 07 mei 2017 09:34

Laat hem dat toch maar bewijzen. Een volmacht op de rekening is geen alibi voor zelfverrijking.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

lachertje
Berichten: 273

#4 , 07 mei 2017 09:55

toch oppassen,
onze tegenstanders hadden dit heel goed uitgekiemd waren er al waarschijnlijk jaren mee bezig.

wil niet te veel te veel zeggen hoe men dit kan verwezenlijken maar er zijn manieren, hebben dit tot onze spijt mogen ervaren.


probeer eerst via notaris inzage te krijgen, en als je echt zegt probeer eerst voor bemiddeling gaat dit niet vrees ik dat je advocaat zal moeten raadplegen, zij hebben zelfs gewacht tot wij een notaris vereffenaar hadden voor zij met dat bewijs naar boven kwamen en game was over.

wij hebben dat recent ondervonden en dan kan je niets maar dan ook niets meer doen.

het enige is nu nog het huis en zelfs daar twijfelen wij aan, weet je wij weten dat er veel heel veel geld verdwenen is, maar probeer dat maar eens recht te laten gelden. vergeet het maar.

tussen het recht en het recht krijgen is een wereld van verschil

gerena
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 mei 2017 23:47

Ook nog ontdekt dat hij van de rekening waar hij een volmacht van had, duizenden euro's rechtstreeks gebruikte om online te pokeren, e.a. Alsook geld op zijn eigen rekening overschreef. Kan dit zomaar ongestraft blijven, neen toch ? Ik ben zeker dat de overledene hier geen weet of toestemming voor gegeven heeft.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#6 , 11 mei 2017 10:32

Leg één en ander voor aan een notaris, misschien is zelfs een advocaat nodig. Van de andere kant, indien hij het vergokt heeft is het misschien moeilijk iets te recupereren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”