bewijslast

lachertje
Topic Starter
Berichten: 273

bewijslast

#1 , 06 mei 2017 08:22

nu heb van asperge deze tip gekregen, .

Kan de bewijslast niet kan worden omgekeerd in die zin dat het aan de eigenaar-mede-erfgenaam
toekomt om te bewijzen in welke staat de woning zich bevond toen hij ze kocht.

heel dikwijls lees ik dat tekortschattingen in de verdeel pot moet komen, maar als men zoals bij blijkbaar te lang wacht blijkt dat men dit niet meer kan nagaan , na de renovaties. of toch heel moeilijk.

heb over het punt van asperge aan het nadenken geweest? en uitgegaan van de opmerking van asperge

de grond is aangekocht geweest in 1957 a 1959 waar kan ik terecht om te weten hoeveel dat de ouders deze grond betaald hebben. vandaar is er toch enkel stijging geweest van de waarde grond plus huis?

dus de vraag is waar vindt ik deze aankoop akte? en zou dit kunnen lukken? :) ..

mijn redenen is elk jaar stijgt de waarde van zowel de grond als de woning, de grond is 47 jaar nooit meer verkocht geweest, als ik kan bewijzen dat de aankoop van de grond en het huis bijna het zelfde is ??? :D

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 06 mei 2017 14:54

Het notariskantoor dat destijds de akte verleed zal de grosse van deze akte nog in zijn archief hebben. Ook de hypotheekbewaarder van je streek kan deze opzoekingen doen. Op de site van Statbel http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... /vastgoed/ kan je statistieken en indexen van vastgoed terugvinden. Met de aankoopprijs en de indextabel kan je al een actualisatie maken van het grondaandeel. Kostprijs gebouw is een ander probleem. Zeker als daar bewijsbaar later ernstige verbouwingen gebeurden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”