Bewindvoering problemen, waar naartoe?

Beate
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bewindvoering problemen, waar naartoe?

#1 , 04 mei 2017 19:24

Sinds 2014 heeft de vrederechter beslist onze moeder onder voorlopige bewindvoering te plaatsen. Onze papa was net overleden en ze was, dement, in een rusthuis.
Mijn broer en ik waren enige kinderen, woonden samen in het ouderlijk huis en zorgden al voor onze ouders, dus zagen wij het nut niet in van een dergelijke beslissing. Maar we hadden niets te zeggen.
Er zijn problemen hiermee. Ik ben zelf vertrouwenspersoon en zou dus elk jaar ook een rapport moeten krijgen van alles. Nada, niets.
Nu dienen wij, als naakte eigenaars de kosten te dragen voor de vervanging van de verwarmingsketel.
Wanneer we onze grieven, over het gebrek aan communicatie en rapporten, aan de vrederechter overmaken, krijgen wij hierop geen antwoord, behalve "jullie moeten die ketel betalen". Over de rest van de onregelmatigheden wordt niet gepiept.
Wie staat boven de vrederechter? Behalve een raadsman, kunnen wij ergens anders terecht met het gebrek aan controle over de bewindvoering?
Procureur des Konings? Zou dit helpen om de richtlijnen te laten respecteren?
Alvast dank voor een reactie...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 04 mei 2017 21:20

Je staat zo goed als nergens als je geen vonnis hebt van de vrederechter . De bewindvoerder doet een taak voor de vrederechter . Bij deze vrederechter moet terecht voor problemen met bewindvoerder . Omdat ons kent ons hier speelt sta je zo goed als machteloos . Het is zelfs een probleem om advocaat te raadplegen van dezelfde balie .
Dat je geen info krijgt als erfgenaam of vertrouwingspersoon is in zeer veel gevallen schering en inslag .
Het enige wat je kan doet is de stafhouder van balie te raadplegen . Hij geeft geen oordeel over de zaak . Hij stuurt soms een mail naar bewindvoerder om zijn geldhonger te stillen . Dit enkel met woorden . Niet met een vonnis .

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”