erfenis inkorting, verdoken schenking

lachertje
Topic Starter
Berichten: 273

erfenis inkorting, verdoken schenking

#1 , 04 mei 2017 07:10

aan alle personen die geprobeerd hebben om mij met onze zaak voort te helpen, bedankt.
ik wil jullie goede raad hier niet volledig teniet doen, niet iedereen is zo uitgekookt als onze tegenstanders

dit vroeg jaren voorbereiding hiervan, wij liepen altijd achter de feiten aan.

huis is verkocht voor een te weinig prijs, maar tevens zijn wij in testament tot het minima herleid qua testament.

dan het feit dat dit nooit geschat is geweest, en wij gaan nu af op de verklaring van de advocaat, dat wij nu niet meer kunnen bewijzen dat dit huis daadwerkelijk meer geld waard was vanwege al die renovatiewerken.

heb hier veel gelezen gehad, echt veel en wist dat het niet gemakkelijk ging zijn, maar op deze manier? nee
heb moeite om mij hierbij neer te leggen, daarom toch nog eens een oproep aan al die deze mensen onder andere arsperge, poene en wanton om mij iets meer informatie te geven hoe men dit vanuit een andere oogpunt dit kan gekeerd kan worden.
hoe het komt dat de uitleg dit ik verschillende malen herlezen heb, niet van toepassing is op ons? waarschijnlijk hebben wij iets over het hoofd gezien, maar wat?

hartelijk bedankt en mensen tis niet omdat dit bij ons niet werkt, dat dit ook bij jullie zo is, elke erfenis is anders.
groetjes Lachertje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 04 mei 2017 11:26

Dit illustreert wat ik al zo dikwijls heb gezegd wat erven betreft.
Namelijk dat bijna niets automatisch gebeurt en men zelf moet zorgen voor bewijzen en
het op gang brengen van de procedure.

Wat betreft de waardering van die woning:
vraag eens aan uw advocaat of de bewijslast niet kan worden omgekeerd in die zin dat het aan de eigenaar-mede-erfgenaam
toekomt om te bewijzen in welke staat de woning zich bevond toen hij ze kocht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

lachertje
Topic Starter
Berichten: 273

#3 , 04 mei 2017 11:54

ik heb de vraag doorgespeeld naar de advocaat, ik vindt het ook raar dat wij dit moeten bewijzen, ja ze hebben gerenoveerd, voor een bedrag van 39.500 maar ze hebben daar dan ook de nodige foto's van, maar als je de keukentoestellen er aftrekt krijg je een heel andere waarde, wij hebben nog niet de originele verkoopakte gezien, als ook het testament van de moeder niet. ook dat willen wij eerst zien. bedankt arsperge maar uiteindelijk heb je ergens gelijk waarom moeten wij dit bewijzen?
tis misschien een strohalm maar toch eentje om eens uit te proberen he

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”