Uitbetaling erfenis

kinebo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Uitbetaling erfenis

#1 , 03 mei 2017 12:49

Mijn vader is als laatste van mijn ouders overleden in het jaar 2010. Op 6/8/2012 werd de ganse nalatenschap voor akkoord ondertekend door de 2 wettelijke erfgenamen. Tot op heden en dus bijna 5 jaar later heeft de behandelende notaris nog steeds mijn erfenisdeel niet uitbetaald en dit na ettelijke persoonlijke aanmaningen. Voorbije maand april 2017 nog twee keer persoonlijk op zijn kantoor en bij hem persoonlijk aangedrongen op uitbetaling van mijn erfenisdeel... Steeds maar weer beloofd de notaris om mij die week nog het bedrag over te schrijven, maar dat gebeurt nog steeds niet!... Kan eennotaris die uitbetaling zomaar ongestraft en zonder opgegeven reden rekken? Kan ik niettegenstaande waarschijnlijk het gebruik hierbij door hem van een derdenrekening intrest vragen op dit jarenlang uitstaande bedrag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 03 mei 2017 12:51

Werd het erfdeel van de tweede persoon dan wel al uitbetaald?
Werd er soms beslag gelegd op je erfdeel omdat je schulden hebt?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

willyboy
Berichten: 897

#3 , 03 mei 2017 12:56

Leg een klacht neer bij ..Huis van notarissen .

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 03 mei 2017 16:14

U hebt wel héél veel geduld, moet ik zeggen....

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”