Aankoop 1/2 huis, later volledig erven of schenken of...

kruimel
Topic Starter
Berichten: 11

Aankoop 1/2 huis, later volledig erven of schenken of...

#1 , 14 apr 2017 11:18

Dag allemaal

Mijn tante heeft een huis samen met haar ex-vriend. Deze laatste wil nu de woning verkopen. Ze hebben samen geen kinderen.
Tante wil graag in het huis blijven wonen, maar heeft niet voldoende financiële middelen om haar ex niet uitkopen.
Daarom hebben mijn man en ik willen haar hiermee helpen en hebben samen met haar de afspraak gemaakt om de ex zijn helft over te kopen en dat tante bij overlijden haar helft aan ons schenkt of laat erven of...
Welke manieren bestaan er om dit vast te leggen en welke is de voordeligste met het oog op verwerving van het volledige huis later?

Ter verduidelijking: wij gaan op geen enkel moment in het huis wonen.

Dank je wel!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 14 apr 2017 14:23

Best naar notaris gaan. Ws koop jij nu de helft en schenkt tante u de blote eigendom van haar helft met behoud half vruchtgebruik. Je zou kunnen afspreken dat zij een halve huur betaalt voor uw half veuchtgebruik of dit half vruchtgebruik afkoopt met een eenmalige som geld.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”