huis kopen met geld erfenis

alexandraan
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huis kopen met geld erfenis

#1 , 06 apr 2017 09:29

Ik heb op jullie forum al iets gevonden i.v.m. dit onderwerp maar dan ging het steeds over eigendom die al gekocht was van voor het huwelijk.
Sinds enige tijd gaat het niet meer goed tussen mijn echtgenoot en mij. Mijn echtgenoot heeft twee jaar geleden een som geld geerfd en wil dit geld nu gebruiken om het huis te kopen. Wij zijn getrouwd zonder huwelijkscontract. Hij heeft het geld, volgens mij, gewoon geerfd dus zonder een testament met uitsluitingsclausule. Hij wil dit huis nu kopen op zijn naam. Ik moet volgens hem wel mee naar de notaris maar moet (mag) niet tekenen. We hebben verder samen ook nog een huis en appartement dat op ons beide naam staat en ook met gemeenschappelijk geld gekocht is.
Kan hij het huis alleen kopen? Is het enkel van hem?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 06 apr 2017 10:10

Een erfenis van zijn familie behoort tot zijn vermogen en niet tot het gemeenschappelijk vermogen. een herbelegging van eigen vermogen (en de aankoop van een onroerend goed met erfenisgeld is dat) blijft eigen vermogen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”