Vader gedeeltelijk onterven ?

guess_1978
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vader gedeeltelijk onterven ?

#1 , 02 apr 2017 15:36

Beste,

Ik heb van mijn moeder verschillende grote schenkingen gekregen voornamelijk voor de aankoop en renovatie van mijn appartement.
Mijn ouders zijn gescheiden en van mijn vader heb ik niks gekregen (heb ik ook zeer wisselend contact mee)
Ik heb geen partner en geen kinderen.
Nu heeft mijn moeder het heel moeilijk met het idee dat als ik eerst zou overlijden een groot deel van haar schenking naar mijn vader zou gaan. Zij zou dus willen dat al haar schenkingen terugkeren en dat dan pas de erfenis in 2 verdeeld wordt. Ik kan haar daar wel in volgen


Welke mogelijkheden zijn er om dit te regelen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 02 apr 2017 18:09

ik veronderstel dat van de schenkingen documenten bestaan. Daarin staat gewoonlijk dat de gelden terug gaan naar de schenker bij vooroverlijden van de begunstigde, als die geen nakomelingen heeft. Bovendien kan u een testament maken waarin uw vader slechts zijn voorbehouden deel van 25 % zou krijgen. Zonder testament is dat de helft.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”