betaling lening na overlijden

Scheersjo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

betaling lening na overlijden

#1 , 08 mar 2017 11:20

Ik ben vorig jaar hertrouwd met scheiding van goederen met toepassing van de wet Valkeniers. Ik heb een woning, mijn vrouw geen. Ik heb één dochter uit mijn vorig huwelijk, mijn vrouw twee. Op mijn woning heb ik nog een lening lopen. Mijn vrouw heeft dus het vruchtgebruik bij mijn overlijden tot haar dood. Maar mijn dochter is dus enige erfgenaam van mijn woning
Nu is mijn vraag wie het resterend bedrag van mijn nog openstaande lening moet aflossen na mijn dood.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 08 mar 2017 11:45

De schuldsaldoverzekering?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 08 mar 2017 12:21

De schuldsaldoverzekering?
Als die er niet is je dochter omdat zij de eigenaar (weliswaar bloot) is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 08 mar 2017 12:31

Uw echtgenote erft geen schuld van U!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Scheersjo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 mar 2017 13:10

Ik heb nu geen schuldsaldo. Als ik het goed voorheb sluit ik best nog een schuldsaldo af om mijn dochter niet op te zadelen met de aflossing van mijn lening als ik kom te strerven ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 08 mar 2017 14:47

Ja!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”