aangifte nalatenschap

walter123
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

aangifte nalatenschap

#1 , 02 mar 2017 15:10

Mijn schoonmoeder is overleden binnen de drie jaar dat zij haar woning heeft verkocht.
Ik meen dat de verkoopprijs (haar aandeel) moet vermeld worden in de aangifte van nalatenschap.
mijn vraag is :
-Op de datum van verkoop diende mijn schoonmoeder maandelijks +- 700 euro bij te passen op haar inkomen om de maandelijkse factuur van het rusthuis waar zij verbleef te kunnen betalen.
Mag ik deze maandelijkse bedragen van bijpassing , aftrekken van de verkoopprijs in mijn aangifte.
De bewijslast is niet zo moeilijk gezien de facturen van het rusthuis en de inkomens gekend zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 02 mar 2017 15:20

Het bedrag van de verkoop wordt geacht in de nalatenschap te zitten tot nader bewijs van wat er met het geld is gebeurd.
Het kan uitgegeven zijn voor betaling rusthuis, gebruikt voor geregistreerde schenking, het kan ook nog integraal of deels op één van de -aangegeven- spaarrekeningen staan, enz.
Aan de erfgenamen om dat aan te tonen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

walter123
Topic Starter
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 mar 2017 20:47

bedankt voor de nuttige info

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”