inboedel

boterbeke
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

inboedel

#1 , 21 feb 2017 21:55

Beste,

Ik zou zelf de erfenis willen aangeven van mijn moeder voor de berekening van erfbelasting.
ivm de inboedel , kan het zijn dat de belastingen zelf komen de inboedel schatten ?
Of zijn dit fabeltjes.
is 3000 euro een aanvaardbaar bedrag ?

is daar dan ook 3% (vlaams gewest,) successie op voor de eerste schaal tussen 1-50000

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2017 22:22

De belastingen zullen het niet komen schatten. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Aangezien je zelf de aangifte wil invullen, zal het waarschijnlijk een bescheiden nalatenschap zijn.
3.000 euro lijkt me zeker een aanvaardbaar bedrag. Dat is zelfs aan de hoge kant. Wat is de waarde moest je de inboedel tweedehands verkopen? De meeste meubelen van bejaarde mensen zijn hopeloos verouderd en de markt van biscuit heiligenbeeldjes is ingestort.

En inderdaad, 3% op de eerste schijf van 50.000 euro (voor alle roerende goederen).

boterbeke
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2017 22:34

Elektrische toestellen tv computer vaat was droogkast

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 26 feb 2017 18:14

Wij moesten nog betalen om het te komen ophalen.
Voor kringloopwinkel en of OCMW (zeker in de grote steden)kan u bellen en best alles voor één uiteen en op gelijkvloers voor twee die komen ook eerst kijken en dan hangt het van de mogelijkheden af.
Waarde van inhoud was van waardeloos tot enkele honderden € ( ook al waren het designmeubels).

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”