Nadine Rubriekrekening

Nadine2
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nadine Rubriekrekening

#1 , 06 feb 2017 17:55

Het ouderlijk huis is onlangs verkocht, een broer en zuster willen niet tekenen om de gelden te verdelen waardoor alles nu op een rubriekrekening staat. Mijn vraag is : hoe lang kunnen ze de gelden blokkeren en is het normaal dat ze mij niet ingelicht hebben ivm het blokkeren van het geld.. ik heb zelf niet getekend voor de verkoop van het huis maar via een volmacht.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mister Wolf
Berichten: 50

#2 , 22 feb 2017 22:16

Indien u een volmacht geeft aan iemand, is het in beginsel aan die persoon om u in te lichten over hetgeen zij met die volmacht hebben gedaan.
De verkoop van de woning en de verdeling van de gelden zijn twee afzonderlijke zaken. Het kan perfect dat iedereen het eens is om te verkopen (aan een bepaalde prijs) maar dat er onenigheid is over hoe dat geld dan tussen alle mede-eigenaars/erfgenamen moet worden verdeeld. Dat is wat hier ook het geval zal zijn. Indien de onenigheid aanhoudt, kan dat vrij lang aanslepen maar wellicht zal de notaris een initiatief nemen om dat partijen rond de tafel te brengen. Evt. kan u vragen dat het onbetwiste deel reeds wordt uitbetaald.
Mister Wolf
Mister Wolf : ont-zorgen met passie

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2017 08:41

Waarom willen ze niet tekenen? Normaal hebben broers en zussen elk een aandeel in volle of blote eigendom. Veel problemen kun je niet hebben. Misschien over het aanrekenen van bepaalde kosten of over de omzetting van vruchtgebruik...

Gaat het om een verkoop uit een gerechtelijke vereffening-verdeling?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”