domicilering nagaan op geerfde eigendom met vruchtgebruik

gammaracer
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

domicilering nagaan op geerfde eigendom met vruchtgebruik

#1 , 27 jan 2017 19:04

Hallo
Mijn vraag ligt een beetje moeilijk ,mijn vader is al sinds 2004 overleden dus werd ik met mijn zussen eigenaar van de woning ,de vriendin van mijn vader kreeg echter het vruchtgebruik .
De vrouw in kwestie moet nu ongeveer rond 95 jaar oud zijn ......althans als ze nog leeft !
En dit is nu juist ons probleem ....hoe kunnen we dit nagaan als we de persoon in kwestie niet meer zien.
ook is haar familie niet verplicht ons op de :? hoogte te stellen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 27 jan 2017 19:16

Indien noch u, noch uzelf een aanslagbiljet ontvangen voor de onroerende voorheffing zijn jullie nog geen volle eigenaars.
Kijk ook eens op MyMinFin.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 27 jan 2017 20:08

Vruchtgebruik houdt geen domicilie-verplichting in. Indien die vrouw in een rusthuis zou verblijven, kan zij nog altijd de woning verhuren en de huur innen. Informeer eens naar uw eigendomsrechten bij kadaster of Registratie.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 jan 2017 20:11

Breng haar gewoon toch even een bezoekje, dan weet je het. Waarom zou haar familie jullie op de hoogte meten houden als jullie zelf niet een moeite doen haar te kennen. Ook zijn jullie verantwoordelijk voor het grote onderhoud van dat huis (dak vernieuwen, ramen enz...) Dat moet je toch zelf gaan nakijken, of wachten jullie totdat het huis instort?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”