Papieren aandelen aan toonder

mcw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Papieren aandelen aan toonder

#1 , 24 jan 2017 13:46

Goede middag,

Ik heb aandelen in handen aan toonder voor een naamloze vennootschap. Deze
vennootschap zou niet meer actief zijn.
Kan iemand mij helpen om te weten of deze papieren aandelen nog iets waard
zijn?
Het zijn 10 aandelen z.n.w. type B.
Kapitaal van de vennootschap : 65.000.000 Belgische Franken. Deze zijn op
23 april 1985 opgemaakt.

Graag een reactie wat ik hiermee kan doen?
Bedankt bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 24 jan 2017 18:14

Wat vertelt men bij uw bank?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

mcw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 feb 2017 11:31

Dat dit bedrijf een faillissement heeft aangevraagd en betekent in 1991.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 feb 2017 11:48

Dat dit bedrijf een faillissement heeft aangevraagd en betekent in 1991.
En wat zegt uw bank over de waarde van die aandelen, in dat geval? Als complete leek zou ik zeggen: "die zijn niets meer waard", maar wie ben ik? Moest ik in uw plaats zijn, ik zou dit toch eens navragen bij mijn bank...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 feb 2017 19:58

Faillissement betekent niet noodzakelijk (maar wel meestal) dat er niets meer te verdelen viel onder de aandeelhouders.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 feb 2017 22:59

Een faillissement van 26 jaar geleden? Het zou me niet verwonderen als de curator ook al dood zou zijn.
Ik zou ze in de vuilbak gooien.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 feb 2017 07:20

Normaal kan een faillissement niet meer heropend worden, en voor 10 aandelen zouden ze dit toch nooit gedaan hebben !

Het is zoals poene schreef smijt ze in de vuilbak, die zijn geen eurocent waard.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 feb 2017 08:41

Wat gebeurde er vroeger met het deelsaldo van een vennootschap in vereffening waar de eigenaar van aandelen aan toonder niet gekend was en niet dadelijk kwam opdagen?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 feb 2017 09:08

Vroeger kon men een faillissement heropenen mits gegronde redenen, denk niet dat 10 aandelen dit mogelijk zou gemaakt hebben, nu kan men een faillissement onder de nieuwe wet niet meer heropenen.

En er zijn bitter weinig faillissementen die na sluiting nog een overblijvend saldo hebben, persoonlijk heb ik op al de jaren dat ik faillissementen volg nog maar één gekend en dit was van een brouwer ongeveer 25 jaar geleden.
natuurlijk zullen er wel zijn hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 08 feb 2017 09:19

Het is zoals poene schreef smijt ze in de vuilbak, die zijn geen eurocent waard.
Tenzij dit aandelen zijn van een ooit bekend bedrijf. In dan zouden die papieren nog enige verzamelwaarde kunnen hebben.

Neem er een foto van en plaats ze hier te koop. Mogelijk krijg je er dan nog enkele euro's voor: https://www.2dehands.be/verzamelen/2/aandelen/
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”