kosten bejaarden tehuis

lobelvin
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

kosten bejaarden tehuis

#1 , 17 jan 2017 09:23

hallo,

ik heb al 20 jaar geen enkel contact meer met mijn moeder, ze heeft mij in die tijd aan de deur gezet, nu is ze opgenomen in een bejaarden tehuis, haar inkomen is ontoerijkend en komen ze bij mij aankloppen om het tekort bij te leggen!! kan dit zo maar? kan ik hier eventueel nog iets aan doen?

alvast bedankt aan iedereen voor de hulp.
lobelvin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 jan 2017 09:56

Je zal moeten bewijzen dat alle contact met uw moeder al lang geleden werd verbroken.

lobelvin
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2017 10:11

bedankt voor de tip, maar hoe kan ik zoiets bewijzen? zal niet eenvoudig zijn !

Reclame

Sirkii
Berichten: 5415

#4 , 17 jan 2017 21:07

Enkel het ocmw kan deze betalingen vorderen. Best bij hen op gesprek gaan. Zijn al haar eigen middelen opgesoupeerd? Is er een bewindvoerder aangesteld. Ben niet echt thuis in deze materie doch duurzame ontwrichting wordt geredelijk aanvaard en kan je normaliter wel aantonen. Al is het maar dat uw moeder dit aan t ocmw bevestigt. Je zal dan logischerwijs ook de eventuele erfenis moeten verwerpen. Begrafeniskosten en laatste ziekenhuisrekening zijn hoedanook door de kinderen te betalen.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 17 jan 2017 21:11

Hoe oud was u toen alle contact verbroken was minderjarig of meerderjarig... en hoeveel jaar hebt u na meerderjarigheid nog bij haar gewoond?

lobelvin
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jan 2017 11:48

alvast bedankt voor de info,

ik was er 19 (sinds 1990) en nu ben ik er 46, dus het is al meer dan 20 jaar geleden !!

vriendelijke groeten,
lobelvin

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”