wat na overlijden stiefgrootmoeder

Monroe
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

wat na overlijden stiefgrootmoeder

#1 , 02 jan 2017 11:59

Mijn moeder is twee jaar geleden overleden.
Mijn moeder en haar zuster waren niet geadopteerde kinderen.
Mijn grootvader is in der tijd hertrouwd in gemeenschap van goederen met stief-grootmoeder die aan de kust woonde.
Mijn grootvader is bij haar gaan inwonen in de woning die mijn stief-grootmoeder geërfd had van haar ouders.
Daar zijn ze tijdens hun huwelijk een zaak begonnen in juwelen en horloges.
Mijn grootvader is een 5 tal jaar geleden overleden toen is de erfenis verdeling gebeurd en leefde mijn moeder nog.
In die tijd was de zaak van mijn grootouders al een tijdje stop gezet maar ik weet dat er zich in de zaak (die eigenlijk ook de woonst was) nog veel nieuwe juwelen bevonden.
Ik weet ook dat dit tot op de dag van vandaag nog zo is .
Mijn moeder heeft mij eens gezegd dat hun afstand gedaan zouden hebben van de inboedel en dus ook de juwelen enz.
Maar ik vind hiervan geen vermelding in de erfenis verdeling.
Indien dit zo zou zijn moet dit dan niet uitdrukkelijk vermeld worden in de erfenis verdeling?
Indien het uitdrukkelijk moet vermeld worden door de notaris en dit niet gebeurd is, wil dit dan zeggen dat indien mijn stief-grootmoeder komt te overlijden.
Wat gebeurd er met de juwelen en dergelijke ?
Mijn stief-grootmoeder zit al enige tijd op het rusthuis en is onder bewind.
Indien ik recht heb hierop of een deel ervan hoe kan ik dit oplossen dat de inboedel niet verdwijnt aangezien zij nog een broer heeft die nog in de woning komt?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding