opvraging bankuittreksels

Geena
Topic Starter
Berichten: 59

opvraging bankuittreksels

#1 , 29 dec 2016 20:15

Beste,
beide ouders zijn overleden. Beide nalatenschappen zijn via notaris & advocaten geregeld. Laatst overledene had bewindvoerder.
Bij wie zijn de bankuittreksels opvraagbaar ? Bank zal wel duur zijn ?
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 29 dec 2016 21:11

Met erfattest naar de bank van overledenen gaan , aanvraag kost meestal €50 bij sommigen iets duurder , reken op minstens 1 maand voor je de afschriften krijgt

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2016 21:41

Met de eindstaten van de voorlopig bewindvoerder sta je ook redelijk ver. Daarmee zie je het vermogen jaarlijks fluctueren. Grote schommelingen zouden er niet mogen zijn.

Reclame

Geena
Topic Starter
Berichten: 59

#4 , 29 dec 2016 22:03

Ik zou moeten kunnen te weten komen of bepaalde rekeningen/facturen betaald zijn of niet. Hoe doe ik dat best ? Ik dacht aan rekeninguittreksels.
Kan ik dat ook opvragen via de vrederechter ?

Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 dec 2016 23:01

De verslagen van de bewindvoerder kun je rechtstreeks vragen aan de bewindvoerder. Via hem zou je ze sneller moeten krijgen dan via het vredegerecht. Ik vraag me af of je ze wel kunt krijgen via de griffies...

Wat de facturen betreft, bel ik vaak zelf naar de schuldeiser en vraag aan hun boekhouding of factuur X nog open staat. Dat is een snelle manier van werken.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”