inkorting

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: inkorting

#16 , 16 apr 2017 19:36

Volgens mij is dat beeldspraak waarmee wordt bedoeld dat alles goed voor afbraak was behalve de muren en de eigendom daarom voor amper meer dan de grondwaarde werd gekocht. Het is immers onmogelijk dat het dak nog zou toebehoren aan de vorige eigenaar :lol: .
Volgens mij gaat tegenpartij aantonen wat de grondwaarde was en dat aanvoeren alsbewijs voor de correcte prijsbepaling.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 apr 2017 20:03

Alleen de muren kopen, kan niet. De muren blijven eigendom van de grondeigenaar door het recht van natrekking. Ofwel zou de koper de muren moeten kopen met een opstalrecht erbij. Theoretisch kan dit, maar niemand doet dit omdat dit nutteloos is. Zijn bewering is niet geloofwaardig.

Wat hij gekocht heeft, staat in de verkoopakte vermeld bij 'beschrijving van het goed'. Daar zal normaal staan "woonhuis en aanhorigheden, op en met grond, gestaan en gelegen aan [straat] ..."

lachertje
Topic Starter
Berichten: 273

#18 , 17 apr 2017 22:04

ok heb de akte nagekeken, en er staat woonhuis op en met alle verdere aanhorigheden, gestaan en gelegen aan ..... ten kadaster gekend sectie zoveel / voor een oppervlakte van 1664 vierkante meter (hoop dat ik het juist schrijf en haha er geen voetbal terrein van maak) basis kadestraal inkomen 1120€ vlavel en andere nutsvoorzieningen zijn in orde de stookketel was nagezien en van de nodige documenten voorzien en goedgekeurd;

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”