Problemen met domicilie

Spirit
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Problemen met domicilie

#1 , 27 dec 2016 14:12

Hallo iedereen ,
Ik en mijn 4 broers en zussen hebben een tijdje geleden ons ouderlijke huis geërfd . De jongste van de broers is een beetje een buitenbeentje , hij was nog ingeschreven bij onze bejaarde ouders maar kwam daar maar enkele keren per jaar op bezoek . Een domicilie voor " het gemak " zeg maar. Het huis staat nu te koop maar hij weigert zijn domicilie op te geven , ook al komt hij maar heel af en toe eens een kijkje nemen . Hij vraagt dan altijd de sleutel aan mij en bij vertrek legt hij die altijd op de afgesproken plaats. Het huis is volledig leeg , er staat enkel nog een tafel en een éénzit sofa . De nuts voorzieningen zijn nog aangesloten maar daar betaald hij niks voor.....dit is voor de 4 anderen.
Hij heeft me nu gevraagd voor een vaste sleutel zodat hij kan gaan en vertrekken zonder dat iemand het weet.
Hij heeft nog andere adressen in Nederland en Duitsland waar hij kan verblijven maar is daar niet officieel ingeschreven;
Wij ....de andere erfgenamen....willen hem eigenlijk zo snel mogelijk verplichten om zijn domicilie te veranderen en zijn eigen in orde te stellen.
Op welke manier zouden we hem eventueel kunnen pushen om zijn adres daar op te geven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 27 dec 2016 14:19

Als de woning vrijwel leeg staat en er duidelijk onbewoond uitziet (een sofa en een tafel volstaan echt niet om van bewoning te spreken) , volstaat het de wijkagent hiervan op de hoogte te stellen. Meldt de wijkagent ook dat je broer in feite geen eigen huissleutel heeft en dat de woning te koop staat. Het is dan de gemeentelijke politie die zal controleren of hij daar wel woont. Dan moeten jullie geen discussies aangaan met je broer, maar communiceert de gemeente hierover met hem.

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 27 dec 2016 16:27

Politie zal gemeente in kennis stellen - (eigenlijk is het de gemeente die de politie in kennis moet stellen) - politie zal vaststellen dat hij daar effectief niet woont - u hoeft dus best niet aan te geven dat hij in NL en DU woont - toch nu niet. Dan wordt hij snel ambtelijk afgeschreven anders moet men nog eerst een onderzoek in NL en of DU gaan doen. Een AACB kan tot 6 maanden duren.
Politie moet ook een PV wegens inbreuk bevolking opstellen.
Als broer met een auto rijdt daar ook de nummerplaat van opgeven ( BE of buitenlandse?)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”