afhandelingstermijn

rolle
Topic Starter
Berichten: 9

afhandelingstermijn

#1 , 02 dec 2016 11:20

Beste,

Sedert 29 maart is de erfenis van mijn schoonvader in handen van een notaris. Deze zomer is mijn vrouw moeten gaan tekenen bij de notaris en we kennen het juiste bedrag. In september kregen we van de belastingsdienst een melding dat we een storting moesten doen (belastingen op het lopende jaar). We zijn nu december en na contact met de notaris kwamen we te weten dat de gelden nog altijd vast zitten op de bank. Mijn schoonzus die in Australie woont heeft ook de nodige documenten getekend en de storting voor de belastingsdienst gedaan. Is dit normaal dat het allemaal zolang duurt en met wie kunnen we contact opnemen (buiten de notaris die zegt er niets aan te kunnen doen)

Mvrg,

Roland

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Poene
Berichten: 484
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 dec 2016 13:43

De oorzaak lijkt mij overduidelijk: uw schoonzus woont in Australië. Dit land is gelegen buiten de EER en de bank mag de gelden niet vrijgeven zolang de fiscus niet bevestigt dat de erfbelasting betaald is (art. 94-95 Wetboek Successierechten).

Daarom dat alles zo lang duurt.

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 02 dec 2016 18:52

Of dat er iemand borg wil staan voor de schoonzus. Liefst iemand die een onroerend goed bezit in België.

Een erfopvolger die buiten de EER woont hoeft geen dag vertraging met zich mee te brengen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”