beslag op land

Gforce1984
Topic Starter

beslag op land

#1 , 01 nov 2016 18:12

Hallo

mijn vader is recent overleden en ik heb vernomen dat er een beslag gelegd is op het land dat achter mijn huis ligt.
hij was gescheiden van mijn moeder en dit land was nog gemeenschappelijk goed tussen hen ( elk 50% ).
Ik vraag mij nu af of ik dit land wel nu ga erven.

Ik heb reeds gevraagd waar de schuld van 15000 euro vandaan komt maar dit word verzwegen.
Ik vermoed dat het om zwart geld zou gaan zelfs bij de koop van het huis dat hij en zijn vriendin gekocht hebben.

Kan iemand mij helpen en zeggen wat ik het beste doe ik wil dit niet kwijt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2016 18:15

U gaat dat erven samen met de schulden van uw vader.
Komt er op neer dat u moet nagaan of de schulden niet hoger zijn dan de activa en
desnoods de erfenis verwerpen. Anders komen de schuldeisers aan uw deur aankloppen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Poene
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 nov 2016 00:25

Het lijkt me straf dat er een schuldeiser een uitvoerbare titel voor de betaling van zwart geld zou bekomen hebben om onroerend beslag te leggen op de grond van uw vader.

Het eerste dat u moet doen, is analyse van het beslag.

Wie is de schuldeiser?
Voor hoeveel euro is het beslag gelegd?
Hoeveel euro bedraagt de actuele schuld? Misschien is het al terugbetaald.
Hoe lang is het beslag nog geldig?
Is het een bewarend of uitvoerend beslag?

Deze gegevens kunt grotendeels afleiden uit een hypothecair getuigschrift dat u bij het hypotheekkantoor kan aanvragen m.b.t. het perceel van uw vader.
Ook kan het opgespoord worden via een opzoeking in het Centraal Bestand van Beslagberichten.

In het notariaat werken wij hier heel vaak mee. Dus uw familienotaris kan u daarin bijstaan.

En inderdaad, opgelet met wat u doet. Geen daden van aanvaarding stellen aub totdat u weet hoeveel de schulden bedragen.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”