Broer maakt op mijn naam schulden

RavenAnna
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Broer maakt op mijn naam schulden

#1 , 06 aug 2016 21:57

Mijn vader heeft een stuk grond waar hij niet op woont, mijn broer is deze grond beginnen onderhouden (o.a nieuwe omheining) en zegt dat hij dat geld gaat opeisen als mijn ouders zouden te komen overlijden. Kan hij dit zomaar? We hebben nooit gevraagd om dit te onderhouden en er geld in te stoppen? Hij heeft er een aparte rekening voor gemaakt, en houd alle bewijzen bij.

Ik heb persoonlijk het geld niet om dat allemaal te onderhouden, en vind het niet kunnen dat hij op mijn naam schulden voor mij begint te maken. Terwijl nooit iemand om mijn akkoord heeft gevraagd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 06 aug 2016 22:25

Uw broer is niet verstandig bezig. Hij kan de grond onderhouden in opdracht van en tegen een (faire) vergoeding door uw ouders en draad zetten in opdracht van en betaald door uw ouders. Eens uw ouders overleden moeten kosten tot aan de verkoop wel gedeeld worden doch wat uw broer bij leven betaald heeft is niet terugvorderbaar (tenzij uw ouders tekenden voor een "lening". Praat eens met uw broer/ouders in een poging om een toekomstige verzuurde successie te vermijden.

RavenAnna
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2016 23:01

Bedankt voor de reactie, gesprekken lopen momenteel moeilijk ook omdat ik niet echt weet wat wel en niet kan en hij blijft herhalen dat hij het geld zal opeisen... Heeft hij juridisch gezien een been om op te staan?

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 07 aug 2016 08:36

Neen, vergelijk het met de volgende situatie: stel dat je ouders een huis hebben. En je btoer doet daar zonder hun opdracht herstellingen en opfrissingswerken in. hij kan dan wel de facturen van zijn aankopen en werken bijhouden en bij leven door uw ouders laten betalen, maar hij kan nooit na overlijden van de ouders deze kosten op de erfenis verhalen. Zo ook als hij voor je ouders hulp in het huishouden of boodschappen zou doen. hij zou zijn benzine-uitgaven (bonnetjes) kunnen bewijzen, maar nooit na hun overlijden deze kosten verrekenen in de erfenis. discussier er met hem niet meer over, hij is overtuigd dat het kan. Hij zou eerst kunnen informeren bij een deskunidge of wat hij denkt, effectief wel klopt.

RavenAnna
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 aug 2016 13:24

Heel erg bedankt voor de info!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”