Ondankbare zoon

bobijn
Topic Starter
Berichten: 19

Ondankbare zoon

#1 , 18 mei 2016 07:54

Ik heb een cannabis verslaafde zoon, zijn karakter is door de jaren heen vervormd door zijn verslaving, hij,is single,42 jaar.ik heb hem altijd gesteund, opgevangen, financieel geholpen.Na een ruzie, heeft hij mij zeer diep gekwetst, en hij heeft de beslissing genomen omhem te ontvoogden en af te zien van zijn erfrecht. Ik ben weduwe, geen eigendom maar een spaarpotjeaan de kant. kan ik,hem onterven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 18 mei 2016 08:52

Door zo veel mogelijk te genieten van eigen geld . Zodat er geen erfenis overblijft .

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 19 mei 2016 20:55

Slechts voor de helft kunt U hem onterven door bij testament iemand anders aan te duiden.
U zou een testament kunnen maken waarin U hem onterft, maar hij kan dan steeds zijn voorbehouden 1/2 opeisen van die andere persoon.

Reclame

chantika
Berichten: 961

#4 , 19 mei 2016 22:36

2. De verkoop of afstand van uw vermogen op lijfrente resulteert letterlijk dat u uw geld tot de laatste dag van uw leven opsoupeert. Dit kan zowel voor roerend als onroerend vermogen, waarbij u ook uw kapitaal kan afstaan aan een bank die u in ruil een lijfrente verleent.

Bron;

http://elfri.be/kan-ik-mijn-kinderen-onterven

bobijn
Topic Starter
Berichten: 19

#5 , 23 mei 2016 18:16

Bedankt voor de reaktie's, maar mijn zoon ging afstand doen van zijn erfrecht en hem laten ontvoogden, kan hij dat doen als ik nog leef,

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 23 mei 2016 18:23

Neen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”