erfrecht

wouters
Topic Starter
Berichten: 2

erfrecht

#1 , 01 dec 2007 17:44

Beste,
We zijn met zijn zessen thuis. Vader overleden. Moeder heeft lievelingskind (oudste). Al jaren gaat een groot deel van de inboedel naar die zus. Nu blijkt dat zij 'plots' 2 miljoen Bfr. heeft (vernomen via ex-man met bewijs, kasbons) . Bij navraag bij ons ma en zus zou ze die 'gespaard' hebben.Wij geloven er niets van, moeder heeft het altijd moeilijk om eerlijk met de kinderen om te gaan.
Dit is logisch gezien ook niet mogelijk daar mijn zus nog altijd afbetaald aan belastingen ten gevolge van faling uit 1e huwelijk. Heeft altijd laag inkomen gehad.
Wij allen vermoeden dat moeder haar die 2 miljoen gegeven heeft. Ze ontkennen dit beiden.We vinden dit een zeer oneerlijke situatie die van kwaad naar erger gaat.
Wat kunnen wij, de andere kinderen, doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9896
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 01 dec 2007 21:11

U zou een bewijs hebben van het bestaan van kasbons.
Informeer bij de betrokken bank wat er gebeurd is met die bons : verkoop , vervallen , uitbetaald wanneer en aan wie???
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

wouters
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 02 dec 2007 15:31

Volgens mij zijn die kasbons nog niet ingeruild.De ex-man(niet officieel gescheiden, wel van tafel en bed) heeft bewijs of kopij.Wij hebben geen kontakt meer met die man(kontakt wel mogelijk indien echt nodig) en zij (moeder en dochter) lossen uiteraard niets.Mijn zus wil ook niet scheiden daar haar man dan aanspraak kan maken op dit geld.

Reclame

citroentje
Berichten: 228
Locatie: oostkamp

#4 , 02 dec 2007 18:57

Denk dat aantonen moeilijk zal zijn.
Een kasbon kan ook naamloos zijn en de gene die hem in handen heeft is de eigenaar zo heb ik het bij mij ouders gehoort.Zij hebben er ook een maar die staat vast voor nog een paar jaar,op de gune staat geen naam.Zij zeggen ook tegen mij als er iets gebeurt met ons dan heb je die in handen en het staat niet bekent dat er een is.Nu moet zeggen met enigste kind.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”