erfenis ouders

ben-anne
Topic Starter

erfenis ouders

#1 , 05 mei 2015 23:12

hallo heb enkele vraagjes over erfenissen

1)kun je als ouder je kinderen niet laten genieten van een erfenis? kun je je kinderen laten onterven?? het zit namelijk zo
ik ga al jaren niet meer naar huis vanwege een ruzie met mijn broers die nog inwonen en die er tevens ook hun eigen zaak hebben.

2) mijn 2 broers hebben elk hun eigen zaak in het ouderlijk huis. mijn jongste broer heeft de zaak overgenomen van mijn vader en de andere van mijn moeder,kan ik hierop nog aanspraak maken op mijn deel? want heb hier nooit iets van gezien ofzo

3) mijn grootouders zijn redelijk goed voorzien van mooie spaarpot en hopelijk mogen ze nog jaren gelukkig en gezond blijven en nog lang leven. nu weet ik van mijn grootouders dat ik een stuk bouwgrond krijg ooit (heb trouwens eigen huis gekocht) maar dat ik er nooit recht op zou hebben. kunnen mijn ouders dit voorkomen? ook als het in het testament staat?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 mei 2015 07:24

hebben ze de zaak effectief overgenomen of hebben ze een eigen zaak gestart en de activiteiten verdergezet?

Wanneer heb je het ouderlijke huis verlaten?

"nu weet ik van mijn grootouders dat ik een stuk bouwgrond krijg ooit (heb trouwens eigen huis gekocht) maar dat ik er nooit recht op zou hebben"

Als je het krijgt van je grootouders, heb je er recht op. In het slechtste geval kan je een vergoeding moeten betalen indien een van je ouders op die manier onterfd zouden worden.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”