successieaangifte opvragen/aanpassen

MarleenD
Topic Starter

successieaangifte opvragen/aanpassen

#1 , 25 jul 2014 16:16

Beste,

Ik heb 2 kleine vraagjes met betrekking tot successieaangiftes, en hoop hiervoor beroep te kunnen doen op jullie kennis.

- Wie kan allemaal de successieaangifte opvragen? Kan iedereen dit document bekomen? Of enkel erfgenamen, belastingen, schuldeisers,... ?
- Als er (bewijsbare) fouten in de aangifte zouden blijken te staan, kunnen deze dan nog aangepast worden (ook al spreken we over meer dan een jaar geleden)?

Alvast dank voor jullie antwoord en expertise,

Marleen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 30 jul 2014 11:43

Erfgenamen kunnen een aangifte opvragen. Schuldeisers kunnen onder bepaalde voorwaarden te weten komen , oa. via het Staatsblad, hoe de erfgenamen zich hebben gedragen to. de nalatenschap. Vb. indien ze geweigerd hebben.
Het kan soms nuttig zijn om zelf spontaan , zelfs na een jaar , een verbeterde aangifte te doen. Vooral als u zelf niet de aangifte hebt gedaan en u op bepaalde 'onduidelijkheden' bent uitgekomen. Schakel dan wel een notaris in!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”