erfenis op langst levend

johan k.
Topic Starter

erfenis op langst levend

#1 , 05 mar 2014 13:57

Ja sorry ben hier nieuw, maar in januari overleed mijn vader, blijkt dat er een contract opgemaakt was alles op langst levend.
Ik ben maar enige zoon, eerst was mijn moeder akkoord alles in de helft.
Plots keert ze zich tegen mij en zegt alles voor mij, mogelijk is iemand haar aan het beïnvloeden, weet ik niet.
Maar kan ik dan nergens op aanspraak maken zolang ze leeft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 05 mar 2014 18:43

Dit kan idd , maar enkel als dat in hun huwelijkscontract staat. Dit is een typische situatie voor echtparen zonder kinderen. Uw moeder erft dus alles en jij krijgt niets. U moet wachten tot zij zelf overlijdt. Als alles normaal verloopt , zala u dan verschieten van de successierechten die u moet betalen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

johan k.
Topic Starter

#3 , 05 mar 2014 21:15

Mijn moeder betaald daar nu successierechten op en nadien betaal ik daar ook nog eens op als zij overlijd?

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 05 mar 2014 21:44

Mijn moeder betaald daar nu successierechten op en nadien betaal ik daar ook nog eens op als zij overlijd?
U betaalt dan inderdaad nog een keer successierechten op het erfdeel van uw vader.
Bovendien waarschijnlijk in een hogere schijf omdat het totaalbedrag hoger is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”