Aangifte nalatenschap levensverzekeringen

Alfredo
Topic Starter

Aangifte nalatenschap levensverzekeringen

#1 , 28 sep 2013 12:13

De vader van mijn vrouw is begin dit jaar overleden .
Stiefmoeder van mijn vrouw ( niet geadopteerd ) leeft nog maar de situatie is al jaren gespannen tussen haar en stiefmoeder en mijn vrouw kwam er enkel nog als haar vader alleen thuis was .
Maar haar stiefmoeder zwaaide er met de klak zeker de laatste jaren toen haar vader opgebied van denken achteruit ging.
Nu is mijn vrouw twee weken geleden de acte van nalatenschap moeten gaan ondertekenen .
De stiefmoeder van mijn vrouw heeft niet echt willen meewerken met ons ivm de nalatenschap wat het ons enorm moeilijk maakte en we verdacht vonden.

Maar nu twee weken later stuiten wij op het volgende .

In de aangifte nalatenschap staan drie levensverzekeringen TAK 21 vermeld met naam en het bedrag erbij .

Eergisteren zijn wij bij stiefmoeder geweest .
Toen de verpleegster net die moment voor haar langskwam en met haar bezig was in de badkamer merkte we per toeval op de kast een document met levensverzekeringen van de bank , afgesloten op haar naam .
We hebben snel het één en ander kunnen noteren.
We hebben haar er bewust niet me geconfronteerd .
Eén maal thuis dit nagekeken of dit vermeld staat in de acte van nalatenschap.
Maar dit brengt ons wat van de wijs .
Op de aangifte van nalatenschap staan 3 levensverzekeringenpolissen vermeld met TAK21 ,een bedrag op datum van overlijden .

Op het document dat op de kast lag staan beleggingsfondsen maar dit zijn TAK23 met een ( gedeeltelijke ) andere naam , maar de bedragen komen wel bijna overeen met deze Tak 21 levensverzekeringspolissen vermeld in de acte van nalatenschap ?

Wat kan ik hier nu uit afleiden ?

Zijn die Tak21 op de aangifte van nalatenschap eigenlijk de Tak23 die ik op de kast heb gevonden ?

Of zijn die Tak23 nog een aparte belegging die stiefmoeder van mijn vrouw niet heeft aangegeven ?

rare is ook wel dat ik de beschrijving van die tak 21 op de aangifte van nalatenschap geen einddatum staat vermeld , enkel bedrag datum van overlijden .
Terwijl op dat document dat ik gevonden heb met die TAK 23 wel een einddatum staat vermeld (2019) .

kan ik hier dus uit afleiden dat schoonstiefmoeder nog een polis heeft achtergehouden en deze niet heeft aangegeven ?

Wie kan me een antwoord geven ?

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 sep 2013 20:36

was vader getrouwd met stiefmoeder?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Alfredo
Topic Starter

#3 , 30 sep 2013 10:37

Jazeker hij was ermee getrouwd .

Onder het stelsel gemeenschap van aanwinsten.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”