Ik ben een niet geadopteerd kind .
Moeder is kortelings overleden maar was 55 jaar getrouwd met een West Vlaamse man ( stiefvader ) .
Moeder heeft in West Vlaanderen steeds ( al dan niet ingeschreven ) in zijn zaak geholpen en wij woonde daar ook bij hem in .
Stiefvader heeft mij nooit willen adopteren .
Ik had al geruime tijd de indruk dat stiefvader foefelde met rekeningen van mijn moeder , haar volmachten liet tekenen , de huur van haar huizen verduisterde en vanalles ontzegde .
Misschien ongepast maar wil het toch wel weten waar ik als kind erfrecht op heb en waar mijn stiefvader die steeds van haar gelden leefde en het zijne wegsluisde het vruchtgebruik van heeft.
Wat gebeurd er met het huis dat moeder bezat voor ze hertrouwde met stiefvader ?
Wat gebeurd er met het huis dat moeder geërfd heeft van haar zuster toen ze al getrouwd was met stiefvader ?
Wat gebeurd er met het huis ( waar ook zaak is ingelegen ) van stiefvader en waar hij dus nu nog woont ?
Hij woonde hier dus al voor moeder trouwde met hem .
Wat gebeurd er met het huis van de moeder van stiefvader dat hij heeft gekocht toen mijn moeder al met hem getrouwd was ?
Wat gebeurd er met de woning die hij enkel jaren nadien ook nog heeft bijgekocht tijdens hun huwelijk ?
Nadien koopt hij nog een bouwgrond bij dat hij heeft laten beschrijven als wederbelegging van penningen erfenis van zijn ouders ?
Wat gebeurd hiermee want wij zouden versteld staan dat hetgeen hij geërfd heeft van zijn ouders al zijn aankopen zouden kunnen bekostigen ?
Moeder bezat ook een rekening op een bank waar haar vervangingsinkomen van haar overleden man maandelijks op werd gestort .
Stiefvader ging dit steeds casch afhalen voor haar .
Tevens hebben we hem betrapt dat hij niets anders heeft gedaan als geldrekeningen afsluiten en openen .
Hij heeft ook steeds de huur van mijn moeders huizen achterovergeslagen om van te leven , zijn inkomsten heeft hij warschijnlijk steeds opgespaard op een rekening op zijn eigen naam ?
Wat gebeurd hier allemaal mee ?
Hoe zit het met die geldrekeningen ?
Is het dus mogelijk dat hij ermee wegkomt als hij steeds gelden van moeder en of zijn inkomsten storte op een rekening op zijn eigen naam , die hij misschien al bezat voor hij trouwde met haar ?
Indien hij zelf meerdere woningen bezit , of één bezat voor ze trouwde heeft hij dan nog vruchtgebruik over de huizen van moeder ?
Moeder en stiefvader waren getrouwd met gemeenschap van aanwinsten .
Veel vragen ik weet het .
Alvast bedankt .