notariskosten overname huis vermijden

NERD
Topic Starter

notariskosten overname huis vermijden

#1 , 06 dec 2012 22:38

Ik ben tot een akkoord gekomen met mijn ex dat ik de lening van ons huis zou overnemen daar we nog niet zolang aan het afbetalen zijn. Nu als ik het huis op mijn naam wil krijgen moet ik terug notariskosten betalen. We hebben samen een kind en mijn ex wil dat dit huis voor ons kind is (indien hij nog andere kinderen zou krijgen in de latere toekomst).

Wij vragen ons nu af of dit mogelijk zou zijn dit op papier te zetten ? Dat ik levenslang vruchtgebruik heb en bij mijn overlijden rechtstreeks naar onze dochter ? of lijkt dit niet mogelijk ? Eens iets geschreven staat kan men hier dan later nog op terugkomen ?

Heeft iemand een andere oplossing

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 08 dec 2012 15:42

Ofwel laten jullie het huis in onverdeeldheid, en worden er later registratiekosten betaald, ofwel
betalen jullie deze kosten nu.

Mss eens navragen bij de notaris, maar dacht dat deze kosten bij het uit onverdeeldheid treden lager liggen,
dan wanneer u later beiden apart jullie aandeel overdragen op jullie kind...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”