bankrekening overleden grootvader

mikske
Topic Starter
Berichten: 115

bankrekening overleden grootvader

#1 , 05 jun 2012 12:10

Beste,

Is het mogelijk om de bankrekening van grootvader die twee maanden geleden overleden is te laten bestaan?

Ik ben erfgenaam samen met mijn tante en momenteel worden de huurgelden van het verhuurde onroerende goed nog steeds op de rekening van grootvader gestort. Wij zouden dit zo willen behouden (zolang er geen verkoop is) en eventueel later met doorlopende opdracht willen werken om de huurgelden te verdelen. Aangezien er in het verleden betalingsproblemen waren met huurders willen we het rekeningnummer behouden.

Moet de bankrekening dan op naam van mij of mijn tante worden geplaatst? Wat zijn de mogelijkheden?

Hartelijk dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
vtec
Berichten: 170

#2 , 05 jun 2012 13:21

Bij KBC kan dit niet, ik heb die vraag gesteld 2-tal maanden om gelijkaardige redenen als die van TS en heb bot gevangen. Rekening is geliquideerd en een nieuwe rekening op naam van alle erfgenamen geopend om de inkomsten / uitgaven van onroerend goed te beheren in afwachting van verdeling als de berekening en betaling van de successierechten geregeld is.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 05 jun 2012 14:34

Bij KBC kan dit niet, ik heb die vraag gesteld 2-tal maanden om gelijkaardige redenen als die van TS en heb bot gevangen. Rekening is geliquideerd en een nieuwe rekening op naam van alle erfgenamen geopend om de inkomsten / uitgaven van onroerend goed te beheren in afwachting van verdeling als de berekening en betaling van de successierechten geregeld is.
Idem bij DEXIA.

Reclame

basejumper
Berichten: 4617
Locatie: Diest

#4 , 05 jun 2012 21:27

Beste,

Bij BNPPF kan de rekening voor een beperkte periode worden aangehouden zoalng de vereffening niet gebeurd is. Maar ook nadien kan dit niet.In een aantal gevallen kan wel een "afleiding" gevraagd worden. Betekent dat de bank inkomende betalingen automatisch afleidt naar nieuw geopende rekening.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”