Na het overlijden van mijn vader, 26 jaar geleden (ik was in die tijd 20 en bijgevolg minderjarig) heeft mijn moeder de volgende eigendommen verkocht : appartement aan de zee, ouderlijk huis, grote bloeiende zaak. Van al dat geld heb ik (en mijn 2 zussen ook niet) nooit iets gezien. Op één of andere manier is van al dat geld nooit iets tot bij de kinderen geraakt. Ik weet uiteraard niet hoe ze dat klaargespeeld heeft, vermits ik toen nog te jong was om daar ook nog maar iets van te begrijpen. Heeft ze me toen allerlei documenten laten tekenen of iets dergelijk; ik weet het niet. Ik leef nu sinds enkele jaren in onmin met mijn moeder en zussen en vraag me nu eigenlijk af of ik na al die jaren nog op één of andere manier aanspraak kan maken op 'mijn deel'? Al die jaren leeft mijn moeder uiteraard op zeer grote voet (logisch als je alles zelf opsoupeert), maar nu ik het zelf wat moeilijker heb omwille van gezondheidsredenen, begin ik me toch af te vragen of dit allemaal wel correct verlopen is.
Mijn vraag is 2-ledig :
1. Bestaat/Bestond er een manier dat mijn moeder alles voor zichzelf heeft kunnen houden?
2. Kan ik na al die jaren hier nog iets aan doen of van opeisen?
(of tenminste al op een of andere manier uitvissen hoe toen alles geregeld is geweest)?