vruchtgebruik woning

maud
Topic Starter

vruchtgebruik woning

#1 , 07 feb 2011 04:49

Even de situatie schetsen.

Mijn ouders kopen een huis verbouwen dit tot een degelijke mooie woning, na 20j scheiden ze en verkoopt mijn vader zijn deel aan
mijn moeder zeer goedkoop zodat ze er met mij en mijn broers kan blijven wonen.
Mijn moeder hertrouwd met een Turkse man, maar zij sterft 2.5j later zeer onverwachts.
Mijn stiefvader heeft nu dus het vrucchtgebruik over deze woning, wat natuurlijk niet echt naar mijn zin is aangezien hij nooit of nooit ook maar
iets heeft betaald voor dat huis.
Deze zit ook steeds in Turkije waardoor het huis bijna reed een 2j staat te verkommeren. Nu heb ik ergens gelezen dat wanneer ik kan bewijzen dat het huis niet meer in dezelfde toestand was als voordien dat hij zijn vruchtgebruik kan kwijtraken.
Weet iemand hier iets meer over wat ik zou kunnen doen?

Maud

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 07 feb 2011 15:17

Vruchtgebruik betekent ook dat het huis onderhouden en in orde gehouden dient te worden , zodat de waarde voor de blote eigenaars verzekerd blijft. Wend u in eerste instantie tot een notaris die u op weg helpt. Een ander emogelijkheid is dat het huis verhuurd wordt , maar dan gaat de huur naar uw stiefvader.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

maud
Topic Starter

#3 , 11 feb 2011 03:26

Ik zou hem graag willen uitkopen, maar kan hem maar niet bereiken...
Niet via telefoon of via mail...

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”