stukje grond in Brussel

claes007
Topic Starter

stukje grond in Brussel

#1 , 11 jan 2011 16:18

Hallo,

Negen jaar geleden is mijn vader komen te sterven. De notaris in kwestie vermelde toen dat ik een stukje grond ergens in Brussel erfde. Het stukje voor mij zou echt niet groter zijn dan 1/3 de vierkante meter.
Zelfs zo klein wordt dit niet aangeslagen door de staat en dus ben ik trotse bezitter van een minuscuul lapje grond in Brussel. Omdat het volgens de notaris toen niet de moeite was om uit te zoeken waar het juist was gelegen en hoeveel waarde hiervoor mee in de erfenis moest in rekening gebracht worden is er niets vermeld in de erfenis.

Nu zou ik toch graag willen achterhalen wie er allemaal erfgename is (dit is een deling geweest verschillende generaties terug) en waar het juist ligt. Aangezien ook mijn kinderen vermoed ik ooit hun deel (tje) erven.

Kan iemand mij mee op weg helpen waar en hoe ik moet beginnen zoeken. Liefst op een goedkope manier. 1/3 meter2 gaat me toch niks kunnen opleveren, enkel de curieusiteit maakt dat ik het zou willen weten.

Graag reacties,

alvast bedankt, met vriendelijke groeten, Claes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jan 2011 16:36

Wie weet is het juist die halve meter waarop manneke pis staat. :lol:
Via het kadaster moet dat te vinden zijn. Mogelijks is het ergens een restgrond die is overgebleven na een onteigening. Zo ken ik iemand die vroeger eens een paar vierkante meters grond had midden op een groot kruispunt aan de kust. Dat heeft daar jaren geleden, omdat de notariskosten om het aan de staat over te dragen hoger waren dan de waarde. Hij is eruiteindelijk vanaf gekomen doordat het kruispunt werd heraangelegd en men nog een klein stukje van die grond nodig had. Hij heeft toen tegen de commisaris van de onteigening gezegd: het is alles of niets; het is dus alles geworden maar veel heeft hij er niet voor gehad. Kon er amper een paar broden voor kopen, maar de kosten voor vadertje staat liepen natuurlijk hoger op.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 11 jan 2011 18:13

Hopelijk groeien er geen distels op want dan zou je nog kunnen beboet worden. Of stel je voor dat er iemand op uitschuift en zijn been breekt...!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jan 2011 19:58

. Of stel je voor dat er iemand op uitschuift en zijn been breekt...!
Misschien had je 14 dagen geleden iedere dag sneeuw moeten gaan ruimen.

Creatief

#5 , 12 jan 2011 21:32

Op de akte van deling zou het kadastraal nummer moeten staan. Wanneer je dit hebt kan je je zoektocht verderzetten. Het kadaster in Brussel zal je precies (?) kunnen aanwijzen waar het je gedroomde stukje ligt of tenminste een richting kunnen geven waar je je met het vergrootglas je grond kan vinden. Zoek de schat! En maak een toffe familiezoektocht van!

Vermoedelijk zullen de paalstenen reeds lang verdwenen zijn en is je gedroomde grond misschien al ingepalmd door een buur, mogelijk zelfs bebouwd.

WP002

#6 , 14 jan 2011 16:14

Met de stijgende grondprijzen in Brussel misschien nog een goeie investering? Wie weet wil Kabouter Wesley er zijn nieuwe paddestoel optrekken...

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”