Erfenis oom

Anja1969
Topic Starter

Erfenis oom

#1 , 08 jan 2011 17:08

Wat gebeurt er met de erfenis van mijn oom indien hij overlijd?
Zijn eerste vrouw is jaren geleden overleden en beiden hadden geen kinderen. Samen hadden ze een huis gebouwd en hadden bij mijn weten ook geen testament. Nu onlangs is hij hertrouwd omdat hij terminaal is.
Wat gebeurd er met het erfdeel van mijn tante? Gaat alles nu naar de nieuwe echtgenote of krijgen de zussen en broers hun deel van de erfenis?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 08 jan 2011 17:50

Een koppel zonder kinderen kan via huwelijkscontract of testament alles aan mekaar overmaken. Ik durf veronderstellen dat dat gebeurd is bij het overlijden van de eerste vrouw van oom. Op die manier is oom alleen eigenaar van oa. het huis. Hij moet aan niemand iets geven , hij kan volledig vrij beschikken , terwijl zijn nieuwe vrouw minstens het vruchtgebruik ontvangt. Oom kan zelfs alles aan die vrouw geven. Niets zegt dus dat broers en zussen iets gaan erven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”