graag hulp/raad bij volgend probleem a.u.b ?
Ouders zijn overleden.Ik heb één broer en 3 zussen waarvan de jongste zus 66% mentaal gehandicapt is.De nalatenschap van mijn ouders is afgehandeld behalve het ouderlijk huis waarin mijn gehandicapte zus momenteel alleen verblijft.Ikzelf woon 3 huizen verder zodat mijn zus kan geholpen worden waar nodig.
Gelooft het of niet maar nu willen mijn 2 oudere zussen + broer het ouderlijk huis verkopen (terwijl ze altijd beloofd hadden aan mijn ouders zaliger om over het welzijn van onze jongste zus te waken ) waardoor mijn gehandicapte zus op straat komt te staan.Er is geen testament en geen voogd geregeld.
1) wat zou/moet ik het best doen om mijn jongste zus te beschermen in deze situatie ?
2) kan mij zus de ander drie hun erfdeel afkopen (eventueel met een sociale lening -ze heeft alleen een vervangingsinkomen-en wat hulp hier en daar) ?De anderen zouden denkelijk akkoord gaan met 26000 euro per 1/5 deel = 78.000 euro.
3)waar kan mijn zus het beste terecht voor een sociale lening ?
4) ik zou mijn 1/5 deel gewoon behouden omdat mijn zus anders zeker de andere niet kan uitkopen.Ik zou haar hierover het vruchtgebruik geven .Wat gebeurd dan bij het overlijden van mijn jongste zus als ikzelf en mijn echtgenoot al overleden zijn ? We hebben 3 kinderen.Wat is hier de meest voor de hand liggende oplossing a.u.b ?Welke stappen dienen we te ondernemen ?
Alvast bedankt voor alle raad.